Namibië

individuele rondreis - Schrijf je nu in

individuele rondreis of selfdrive

_dsc4302

Zonder enige twijfel is dit uitgestrekte en zeer dunbevolkte land één van de mooiste en meest gevarieerde landen ter wereld. Ook de bevolking, die het voor ons gemakkelijk verstaanbare Afrikaans spreekt, zal u hartelijk ontvangen. Ervaar een wereld vol avontuur, adembenemende woestijnlandschappen, onvergetelijke safari’s, fantastische mensen en meer, veel meer!

Dag 1  Amsterdam- Windhoek

Taxitransfer naar de luchthaven van Amsterdam. Aangekomen in Amsterdam vertrekt u met een rechtstreekse nachtvlucht van KLM naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië.

Amsterdam       22u45                    KL 575

Windhoek          10u10                   de volgende dag

Dag 2   Windhoek

In de ochtend onthaal door onze lokale agent, transfer naar het centrum van de stad. We maken per bus een stadstoer langs alle belangrijkste bezienswaardigheden. Namiddag vrij om uit te rusten van de reis.

Avondmaal en overnachting in hotel windhoek Country Hotel.

Dag 3             Namib woestijn

Vandaag reizen we richting de Namib Woestijn waar we de volgende 2 dagen vertoeven. De eerste dag komen we pas in de namiddag aan in onze lodge en hebben we vrije tijd. Onze lodge ligt direct aan de ingang van het Namib Naukluft park.

Een nacht in de woestijn is een onvergetelijke ervaring die je minstens 1 keer in je leven moet meemaken.

We dineren en logeren we in Sossusvlei Lodge.

Dag 4            Sossusvlei

Vandaag vertrekken we nog voor zonsopgang en verkennen we de ganse dag het park Namib Naukluft. De toegangspoort gaat open bij zonsopgang en van de ingang tot Sossusvlei is het nog 1 uur rijden (65km). De Sossuvlei is een enorme kleipan in het centrum van de Namib woestijn, de oudste woestijn ter wereld. Bij de spectaculaire dooivlei staan duizend jaar oude versteende bomen temidden een witte vlakte omgeven door een oranje woestijnlandschap.

_dsc4265

We bezoeken de hele dag deze betoverende omgeving met ook de Sesriem Canyon, Dune  45 en Dune 7. De duinen zijn soms meer dan 300 m hoog en behoren tot de hoogste zandduinen ter wereld. De kleurschakeringen van de duinen variëren van geel over feloranje tot vuurrood. Een adembenemend schouwspel! Met wat geluk kunnen we zelfs kennismaken met de struisvogels, springbokken, gemsbokken en bergzebra’s.

We dineren en logeren in Sossusvlei Lodge.

_dsc4300

Dag 5             Sossusvlei – Swakopmund

Via Solitaire bereiken we Swakopmund, een populaire Duits getinte kuststad gelegen tussen de Atlantische Oceaan en de Namib Woestijn. De Duitse invloed is vooral te merken aan de gebouwen en geven de stad een aparte sfeer. In de namiddag hebben we wat tijd om deze aangename stad aan de kust te voet te ontdekken. U kan de lokale ambachtenmarkt bezoeken aan de voet van de vuurtoren, een terrasje doen of een wandeling langs het zandstrand maken.

Optioneel kan je een vlucht maken per Cessna over de woestijn en de kust.

Avondmaal en overnachting in de hotel Seaside in Swakopmund.

Dag 6             Walvisbaai

We begeven ons naar Walvisbaai voor een zeesafari . We gaan hierbij  op zoek naar dolfijnen en zeehonden. Pelikanen houden ons gezelschap tijdens de tocht van 4 uur.

We zien eerst Walvis Bay Harbour met haar visfabrieken en daarna gaat het  via Bird Island en Pelican Point naar Cape Fur waar we de zeehondenkolonie kunnen bewonderen.  Tijdens de lunch met verse oesters , allerlei hapjes en “fonkelwijn” worden we vergezeld  door zeerobben, dolfijnen en de sierlijke pelikanen. Vrije namiddag in Swakopmund of om te genieten van de wellness in het hotel.

Avondmaal in restaurant “Jetty 1905” op de pier.

Overnachting in de hotel Seaside in Swakopmund.

Dag 7             Swakopmund – Twyfelfontein

We rijden noordwaarts via Brandberg, de hoogste berg van Namibië (2579 m), naar Damaraland, één van de minst bevolkte maar meest gevarieerde geologische regio’s van Afrika. We rijden langsheen spectaculaire rotsformaties en overweldigende natuur richting Twijfelfontein (Afrikaans voor ‘een bron waar soms wel en soms niet water uit komt’). Hier zal u tijdens een wandeling gegidst worden doorheen de rotsen en daar de prehistorische rotsschilderingen en gravures kunnen bewonderen.

afbeelding-4

Nadien bezoeken we het versteende woud van Khorixas ( 280 miljoen jaar oude fossielbomen ).

Overnachting en diner: Damara Mopane Lodge.

Dag 8             TwyfelfonteinOpuwo

Wij rijden verder naar Opuwo waar we na de middag zullen arriveren. Vrije tijd in de prachtig gelegen lodge, op een heuvelrand en met een infinitypool.

We dineren en overnachten in Opuwo country lodge.

Dag 9             Opuwo

Vandaag bezoeken we een Himba-dorp. Tienduizend Himba’s leven nog volgens de oude tradities. De hutten, pontok genaamd, worden gemaakt uit twijgen en dikke takken en bepleisterd met een mengsel van leem en rundmest. De Himba’s leiden een halfnomadisch bestaan en trekken met hun kuddes vee mee van weide naar weide. De Himba-vrouwen dragen graag sieraden van zelf gemaakte leren halskettingen en messing ringen en kleuren hun huid met een pasta van boter en roodhout. Het mengsel beschermt hun huid tegen de stralen van de zon en geeft de vrouwen een diep roodbruine tint

Dag 10          Etosha National Park

Na het onbijt vertrekken we zuidwaarts naar Etosha Nationaal Park. Etosha is met een oppervlakte van 22.270 km² één van de grootste en belangrijkste wildparken van zuidelijk Afrika. Zebra’s, springbokken, leeuwen, olifanten, giraffen,….en zoveel meer zijn hier talrijk aanwezig.

Okaukeujo is één van de weinige accommodaties die in het nationaal park liggen en heeft ook een hele grote drinkplaats vanwaar je makkelijk de dieren kan zien drinken.

In de late namiddag van de eerste dag gaan we op safari in open jeeps in Etosha.

We dineren en overnachten in Okaukeujo Camp in het park.

Dag 11          Etosha National Park

Vandaag gaan we een ganse dag op safari in open jeeps in Etosha NP. Vandaag is de lunchbox en 2 frisdranken inbegrepen.

Overnachting en diner in de Mokuti Lodge

Dag 12          Erindi game reserve

Vandaag rijden we zuidwaarts naar Erindi Private Game Reserve, een privé wildpark van 71.000 ha.

Onderweg bezoeken we de Ombili Foundation waar nog Bosjesmannen leven. Wij ontdekken hoe deze mensen kunnen overleven in een extreem droge omgeving. Daarna rijden we verder naar Kalkveld.

In de namiddag is er tijd voor eventueel optionele activiteiten, georganiseerd door de Old Traders lodge

We dineren en overnachten in deze prachtige omgeving in Erindi Old Traders Lodge.

Dag 13          Erindi game reserve

In de ochtend en in de namiddag maken we een safari in Erindi Game reserve. Lunch in de lodge inbegrepen.

Diner en overnachting: Erindi Old Traders Lodge

Dag 14          Windhoek- Amsterdam

Na een gezellig ontbijt en lunch rijden wij terug naar de hoofdstad. Onderweg bezoeken wij de houtsnijmarkt van Okahandja. Last-minute stop in Windhoek ( indien nog tijd  ) en dan verder naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar huis.

Windhoek          21u35                   vlucht  KL 576

Amsterdam       07u55

Technische stop in Luanda

Dag 15          Amsterdam