Eigen groepsreis Oman – Voorbij

van 24 februari tot 3 maart 2024 - Schrijf je nu in

Begeleide rondreis

Salaam Alaykum – Welkom in het betoverende Sultanaat Oman. Het veilige en gastvrije Oman hypnotiseert  u met zijn aromatische soeks en verrast u met fantastische landschappen. Veel plaatsen in Oman hebben een plek verdiend op de werelderfgoedlijst van UNESCO. De levendige hoofdstad Muscat is een smeltkroes van gedenkwaardige plekken en belevenissen. Buiten de stad wordt het land alleen maar fascinerender met kleine stadjes in de bergen, bedoeïenendorpen, eeuwenoude forten en verkoelende wadi’s, de wonderlijke groene rivierdalen. Verder biedt Oman schitterende stranden en natuurreservaten, waar je zeldzame soorten schildpadden van dichtbij kan zien. Een reis door dit gastvrije land tussen Azië, Afrika en het Westen is een ongeëvenaarde ontdekkingstocht!

Bekijk hier het filmpje van onze vorige groepsreis :

Bekijk onderaan het fotoverslag van voorgaande groepsreizen

programma:

Dag 1 Düsseldorf  Muscat   24/2

dagvlucht naar Muscat

Onthaal door onze lokale agent, transfer en overnachting in Muscat hotel Best western

Dag 2   Muscat – Sur – Ras Al Hadd  25/2

Na het ontbijt rijden we met de bus langs de kustroute naar het pittoreske stadje Sur met zijn lokale vissersboten, soek en musea. We stoppen onderweg aan een mooi strand van Fins beach en Wadi Shab.

Wandeling door Wadi Shab en mogelijkheid tot zwemmen.

Check-in en avondmaal.

’s Avonds trekken we naar het strand dat bekend is om de duizenden zeeschildpadden die hier elk jaar hun eieren leggen. Overnachting in het Turtle beach resort.

Sea turtle - OT -01 (34)

Dag 3   Wadi Bani Khalid – Wahiba 26/2

Na het ontbijt rit naar Wadi Bani Khalid met onderweg stop bij de vissersboten op het strand en de Hamooda Moskee in het binnenland.

Bij Wadi Bani Khalid zijn de poelen altijd gevuld met water en hier is er de mogelijkheid om te zwemmen. Gezamelijke lunch.

oman images raffin 025

We rijden verder naar de woestijn. We maken een avontuurlijke jeeptocht door de zandduinen. We genieten van een prachtige zonsondergang in deze woeste omgeving.

Een nacht in de woestijn is een onvergetelijke ervaring. Vandaag dineren en logeren we in het woestijnkamp Arabian Oryx Camp in Wahiba.

Dag 4      Ibra –  Jebel Shams 27/2

Ontbijt. Vandaag begeven we ons richting het gebergte, via de stad Ibra.

Rit naar het gebergte. Een natuurwonder dat in dit gebied niet mag worden overgeslagen , is Wadi Nakhar, beter bekend als de Grand Canyon van Oman vanwege de majestueuze uitzichten.

oman images 090

We dineren en overnachten in het Sama heights resort.

Dag 5  Jebel shams – Nizwa 28/2

In de voormiddag maken we een begeleide wandeling door het gebergte. Zij die niet mee willen wandelen kunnen nog rustig in het hotel blijven.

Na de trekking rijden we naar het dorp Al Hamra voor de lunch in een Omani old house. Daarna bezoek aan het Bait Al Safah museum en een wandeling door de Palmerai. Verder naar het dorpje Misfat al Abriyeen.

Daarna rijden we naar de aantrekkelijke stad Nizwa, gelegen middenin een adembenemend bergachtig gebied. Vrije tijd in het hotel om te genieten van het mooie zwembad en de bar.

nizwa hotel oman

We dineren en overnachten in hotel Golden Tulip 4* in Nizwa.

Dag 6  Nizwa  29/2

Ontbijt waarna stadsbezoek Nizwa.

Bezoek aan het machtige Nizwa fort, dat trots op de rots boven de stad uit troont. Daarna naar de soek en het Jabreen kasteel. Lunch in een lokaal restaurant. Onderweg bezoek aan het Bahla fort (UNESCO).

x

We dineren en overnachten in hotel Golden Tulip 4* in Nizwa.

nizwa

Dag 7 Muscat  1/3

Ontbijt. Op vrijdag is er vanaf zonsopgang een grote veemarkt waar de bedoeïenen van verschillende stammen kamelen en andere dieren kopen en verkopen, hier gaan we een kijkje nemen.

Terug naar de hoofdstad Muscat met onderweg de lunch in Kargeen restaurant en fotostop bij de oude huisjes van Birkat Al Mauj.

Check-in in het prachtige hotel Crowne Plaza, waar we kunnen genieten van het hotel of een strandwandeling maken in de buurt.

Avondmaal en overnachting in het Crowne Plaza Hotel 4* in Muscat.

Dag 8 Muscat   2/3

Na het ontbijt maken we een stadstour in Muscat, de hoofdstad van Oman, die het verleden en het heden van het land weerspiegelt.

Tijdens de stadstour bezoeken we de Grote Moskee en daarna het oude gedeelte van de stad.

Bezoek aan het Bait Al Zubair museum waarna fotostop bij het Paleis van Sultan Qaboos.

Z (2)

Na de lunch is er nog tijd voor de Mutrah soek in Muscat. Voor de liefhebbers is er nog een bezoek aan de opera voorzien.

afscheidsdiner

Avondmaal en overnachting in het Crowne Plaza Hotel 4* in Muscat.

Dag 9  Muscat – Düsseldorf  3/3

terugvlucht naar huis overdag

oman images 144

Contacteer ons op info@tailormadetravel.be

Bekijk hier de foto’s van de groepsreizen de afgelopen jaren: